9 Haziran 2009 Salı

Yoktur aşk diye bir din

'aşk'
şiire adınla başlıyorum
besmele yerine
ve sana ait ne varsa
ibadetim sayıyorum..

hiçbir dilde anlatabilmek mümkün değilken seni
kelimeler düşünüyorum mısralarına
yorulan beynim sanıyorum
adının yorgunluğu aklıma bile gelmiyor
kahvemi yudumluyor ve susuyorum
suskunluğumu ruhumun derinliklerine hapsediyorum..

ödünç sıfatlar alıyorum bildiğim,bilmediğim tüm dillerden
gözlerini anlatmak için.
isminin sonuna eklediğim iyelik eki,
seni bana ait kılar mı bilinmez ama
umutsuz zamanlara doğru
kaygısızca uzanmış
cok uzaklardaki bir özlemdir bu
Türkçe'ye ihanet etmiyorum,vazgeçmiyorum..

yüreğimin bayramıdır gülüşün
belki de bayramlar ondan bu kadar anlamsız gelmektedir bana
ve 'eşşiz' sıfatının gülüşünü anlatmada yetersiz kalmasında
benim suçum yoktur
özgürlük çok uzaktadır sen yanımdayken
gülüşünün esiriyken ne mümkün özgür kalabilmek
'aşk'
adını anmak güzel
bu şiir de bile olsa
ki bile kelimesinin gereksizliği
kendini gösterecektir elbette

her zaman akla gelir aşk
her şarkıda,her filmde
belki
bir yağmurda
'seni seviyorum' her dilde söylenebilir
hangi dilde söylenildiğinin önemi yokken
adını anlatır çünkü
hangi coğrafyada söylenirse söylensin
adın 'aşk'tır senin
yoktur aşk diye bir din!
artık..



Samet Eryıldız

16.05.2009 Ankara

2 yorum:

kuyu dedi ki...

ikidir ben (kuyu) yayınlıyorum Samet'in şiirlerini. kendisi bloga nasıl yazı konulduunu unutmuş bende anlatamadım falan ondan böyle oluyo zaten altında yazıyor samet eryıldız diye. belirtmek isterim.

"adının yorgunluğu aklıma bile gelmiyor" çok derin bi mısra. işte bu içi boşaltılmış olsun olmasın "aşk" "seni seviyorum" gibi kelimeler tüm insanlık tarihi boyunca çok fazla tüketilmiş kelamlar. yorgun düşmüşlerdir vesselam. güzel tespitmiş. sağ olun samet.

cudas dedi ki...

yoktur aşk diye bir din ..98de çıkardıgım şiir kitabının adıdır..helal olsun..