22 Haziran 2009 Pazartesi

BİR DAMLA KAN İÇİN BİR ŞİŞE ŞARAP

Yazın ve ormanın ortasında yağan

Yağmurun ilk damlası elimde duran

Her şey kötüye giderken

Sırılsıklam ıslanmak

Toprağın kokusundan kusmak

Kafanı vurmak, dizini parçalamak, elini ısırmak

Hepsinden akan tek bir damla kan

Sevinçlere içilmeye söz verilmiş bir şişe şarap

Ama hayatında sevinç bulamayan ve her yeri kanayan adam

Ve gözyaşları gibi kuruyan kan

Deriniz gerginleşir demir kokusundan

Bütün vücuttan akan tek bir damla kan

Bir damla kana içilen bir şişe şarap

Şarabın yanında emilen kan ve ağız dolusu göz yaşı

Ve elimde yağmurun ilk damlası

Sormayın nasıl diye yakalamışım işte

Gökkuşağının başlangıcına varmıştım zamanın birinde

Belki hediyesidir bulutların

Ve inliyorum bakmak sadece bakmak değildir

Kimin yüreği kime değer belli değildir

Ve inliyorum kara yılan gibi

Kafanı çevir ve bakışlarını

Bir âdemi donduruyorsun

Donmak bana göre değil, evet eminim

Kanımı görmeliyim ölürken ki yaşadığıma inanayım

Elimde yağmurun ilk damlası

Çocuklar gibi ağlıyorum

Ki hiç sevmem yavru insanları

Dört yaşında kaybolmuş gibi ayda

Elimde yağmurun ilk damlası

Cebimde kanlı yara bantları

Hangi kaya açmış yaralarını?

Ve akan bir tek damla kan

Ve emiyorum gece gibi güzel dudaklarını

Yol diyorsun hatta yollar

İnine inemem gece yarıları evim çok uzakta

Ve birinci şarkıdaki fahişe gibi

“Elveda beni sevmiş olan sana!”* diyorsun

Yazan : Burak Çakır

Malzemeler : Bir çift kocaman göz (aşık olmak için), bir şişe şarap (uyuyabilmek için), bir tutam kan (yaşadığıma inanmak için), iki göz pınarı kuratacak göz yaşı (nefessiz kalmak için)



*Comte de Lautréamont – Maldoror’un Şarkıları – Birinci Şarkı

Hiç yorum yok: